Om renoveringsröran just nu


I två dagar har vi nu väntat på att VVS:arna ska komma och koppla in de nya vattenrören. Tyvärr har vi inte sett av dem och imorgon tar vi kontakt. Lyckligtvis har vi en tillfällig lösning till badrummet uppe på övre våningen så vi kan både duscha och använda toaletten. Med andra ord har vi väl inget att klaga på, det är bara det att vi över en vecka varit utan vatten i köket. Tidigare idag tog jag tag i "röran" som bildats i köket och jag har diskat i duschskåpet här uppe. Ni kan se det framför er, eller ;)

Fredag och veckoslut på intågande... och vi planerar att få mycket gjort!

4 kommentarer:

  1. Jamen så typiskt. Såde ere när vissa yrkesmän har för mycket jobb, lovar men dyker inte upp... det är sånt man får räkna med nu och då, tyvärr...

    Själv skall jag till Vasa imorgon, för att kolla in utbudet på kakel-modeller och golv- plastmattor. Jeeiii!!! + Att jag har tänkt fråga köks-offert från ett ställe. :D Spännande.. Mest för att se hur dom planerar vårt kök med många vinklar...?

    Och såklart kommer jag att ta mig tid till några loppisar. ;) Och luncha med H, förhoppningsvis! <3

    Kram och trevlig helg! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, lyckligtvis kom de till sist :)

      Hoppas det gick bra med Vasa-trippen,
      och du fick kollat det du ville.
      Och köks-offert, spännande!
      Kanske ngt du kan visa på bloggen sedan?
      Kram<3

      Radera
  2. Förstår att det är mycket och rörigt just nu men det kan väl bara bli bättre så det är bara att hålla ut. :-) Måste vara kul att pyssla också, åh vill också!

    Fick ni mycket gjort i helgen? Vill bara se bilder på huset! :-)

    Ha en bra dag, Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och jag som brukar vilja ha ordning i varje liten vrå!
      Men det går faktiskt bättre än väntat,
      man "orkar" helt enkelt inte bry sig om röran ;)
      Och det är verkligen roligt att fixa eget,
      precis som man själv vill!

      Bilder jo... Jag vet bara inte var jag ska börja!
      Å ena sidan vill jag visa,
      men sen å andra sidan är nuläget ingen vacker syn.
      Så jag har planer på att visa FÖRE & EFTER bilder
      vartefter renoveringen framskrider.
      Men vi får se.
      Någon sneakpeak ska du nog få!

      - kram

      Radera