Om föremål till badrummet


1) för lite mys krävs det fina ljus i badrummet
2) dessa gråa handdukar från GANT eller 
4) soptunnan och 
5) tvålpumpen från VIPP har jag sneglat länge på 

Fördriver tiden med att söka inspiration till badrummet. Vi har bestämt oss för hurudana väggkakel (vita 25*40 cm) och golvklinkers (grått 10*10 cm) det blir men vi är fortfarande lite osäkra angående taket. Tidigare var vi helt säkra på att det skulle bli vitt paneltak men nu har vi börjat fundera om. Det finns nämligen risk för att vägg eller tak ser "gult" ut i kombination med varandra. Hmm... Nå vi har fortfarande lite tid på oss att fundera, det ska nämligen byggas upp några väggar etc. innan vi har nått skedet att börja kakla. Tills dess drömmer jag mig bort med sådant som jag vill plocka in i det färdiga badrummet ;)


Och så var det en ny vecka, igen ... 

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du har internet nu så du kan blogga igen! :-) Så snygga saker till badrummet. Jag tycker du ska välja Lexingtonhanddukarna.. ;-)

    Ska bli spännande att se sen är allt är klart! Massa kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åå det är så skönt!
      Och förutom att blogga
      har jag saknat alla bloggar jag följer :)

      1-0 till Lexingtonhanddukarna med andra ord,
      vi får se vilka de blir...
      Har ingen aning ännu ;)
      Kram, Paula

      Radera
  2. Oj, härligt med internet! Äntligen skall vi få oftare renoveringsuppdateringar här.. ;)

    Vi har också på klart med kaklet. Samma blir det hos oss, vitt matt 20x45 och grå 10x10 på golv, men dock ganska ljus. Vi lägger nog samma takpanel i badrummet som i resten av huset. (tror jag i varjefall, helt självklart enligt mig.)

    Över helgen kom vi fram till att vi skippar vårt inplanerade badkar... Vi lägger dessa pengar på annat "VIKTIGARE" istället.
    Man kanske tänker först att; "ett badkar kostar ju inte så mycket." Men det är ju mycket som kommer till. blandare, golvsil, större varmvatten beredare + att de är jobbigt att hålla rent. Vi placerar vägghängda skåp där istället, förvaring behövs ju alltid. :) Och på detta vis blir det luftigare känsla i badrummet.

    All kraft till er renovering!

    Ps. vad var det för golv ni köpt? Är så nyfiken. Ds.

    Kram<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det, underbart!
      Ska försöka skärpa mig med uppdateringarna,
      främst med tanke på renoveringen.
      Kommer inte visa allt,
      men lite här och där ska ni absolut få se!

      Det låter som ett klokt beslut ang. badkaret,
      jag tror inte ni kommer ångra er.
      Och som du själv skriver så behövs alltid extra förvaring
      + att det är jobbigt att hålla rent.

      Ha det bra!
      Kram<3

      PS. Efter lite om och men så fick vi tag på
      den 2-staviga, vitmattlackade askparketten
      jag så gärna ville ha. Du kan kika på det här:

      http://parketti.upofloor.fi/se/sidor/valj_och_kop/parkettmodellprogram/ambient_collection/ask/ViewProduct.eviacms/productId/60446

      Radera