Om att ha internet igen


Nu kan jag med glädje meddela att vi fått internet till huset - yes! Att få internet hit genom vår "gamla" internetleverantör visade sig vara lättare sagt än gjort men i fredags fungerade det äntligen! Och det var verkligen på tiden med tanke på att det IDAG är en månad sedan vi fick nycklarna till huset. Huhu så tiden går... Vad har hänt den senaste månaden då? Jo följande:

  • i samband med att vi fick nycklarna till huset hade vi finbesök från Österbotten, vi firade bl.a. min 25-års dag med god champange och jag fick en finfin födelsedagspresent (tusen tack!)
  • därpå följande vecka var det sportlov, jag jobbade medan  M var ledig = vi packade, flyttade från lägenheten och rev badrum, allt på samma gång
  • under helgen, rättare sagt söndagen den 26.3 blev vi gudföräldrar till världens sötaste prinsessa
  • efter detta har veckorna gått i rapidfart, all ledig tid har gått åt till att riva och bygga upp badrummet + att renovera det nedre sovrummet

Vi renoverar med principen "ett rum i taget" men för tillfället är faktiskt två rum under renovering. Badrummet är det stora projektet då vi rivit ut precis ALLT, status för tillfället: samtliga bruksvattenrör är förnyade och den nya golvplattan är gjuten. Jag har dock mest huserat i det nedre sovrummet, här har tapeterna rivits och dessutom har väggarna slipats och spacklats i omgångar. Nu börjar sovrummet dock vara i det skick att man kan börja med det roliga: nämligen måla taket, måla väggarna, byta golv samt alla lister.

Har jag sagt att det finns en hel del att göra..?
Lyckligtvis gör vi det gärna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar