Om drömmen om något eget



För precis en vecka sedan blev allting klart i samband med att vi undertecknade det sista pappret... Drömmen om något EGET har funnits länge men nu har dröm äntligen blivit verklighet. Det är nämligen så att vi har köpt hus! Jag valde att inte berätta något tidigare eftersom man aldrig vet hur det går (visning, budgivning, besiktning) MEN nu är allt klappat och klart. Den 19:e ska säljarna vara ute och under sportlovet (20-26.2) flyttar vi in. Jag är så lycklig så att jag nästan spricker :) Framöver kan ni räkna med en hel del renoveringsinlägg. Huset är byggt 1980 och de tidigare ägarna (2 par) har valt att inte göra så mycket annat än några ytrenoveringar. Jag kan nästan lova att man inte kommer att känna igen huset när vi är färdiga ;) I alla fall inte invändigt...

14 kommentarer:

  1. WOW, GRATTIS!!!! Vad kul!!!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad roligt! Stort grattis!!
    Ska bli spännande att följa er renoveringsresa:)

    Kram /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag längtar efter att få börja renovera,
      och den som väntar på något gott...
      Kram, Paula

      Radera
  3. Ojj, vad roligt! Grattis! :) Vi drömmer också om nåt eget, men ännu har det inte nappat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacktack!
      Ni ska de att det nappar förr eller senare,
      när ni minst anar det.
      Så var det för oss.
      Lycka till med "sökandet"!

      Radera
  4. Ååh, Paula, så underbart! Jag hoppas få se bilder på huset så småningom!

    Här i Danmark är allt bara bra, jag trivs som fisken i vattnet och varje dag innebär nya äventyr. Jag är verkligen glad över att jag valde att åka hit.

    Hälsa M från mig och ha det så bra! Puss! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söthjärta!
      Jag hade tänkt ringa och berätta,
      men sen förstod jag på M
      att du har din "finska" telefon avstängd.
      Har tänkt på dig MYCKET,
      så det känns bra när du skriver att du har det bra.

      Bilder kommer, jag lovar,
      bara jag får möjlighet att fotografera.
      Fastighetsförmedlarens bilder är inget att hurra över ;)
      Puss, Paula

      Radera
  5. wohoo, spännande! och framförallt - GRATTIS SÅ HEMSKT MYCKET! :) vad roligt att ni får flytta in så snart. jag ser sååå framemot alla framtida braiga inlägg i nya-hus-kategorin, just so you know ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det, tack!
      Hmm, inflytten blev ganska snabbt på.
      Säljarna godkände inte vårt första bud,
      så vi la ett nytt med kravet på att
      de skulle flytta innan sportlovet...
      Och det lyckades!

      Roligt att du ser framemot inlägg,
      alltid skoj att veta att ngn läser det man skriver :D

      Radera
  6. Va skoj att höra! Lycka till med flyttrumban men iofs, ni är ju rätt veteraner när det kommer till det:)

    Jag har kommenterat ett par gånger de senaste veckorna men tydligen vill de inte sparas, få se om jag har bättre lycka nu!

    Kramar, Martina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, veteraner...
      Kanske eftersom man inte tar ngn stress över det mera ;)

      Jag har haft på känn att det varit ngt strul med att kommentera,
      det blev efter att blogspot la till funktionen "svara",
      men jag hoppas att allt är i sin ordning nu igen.
      Nu lyckades det för dig i alla fall, roligt!

      Kram<3

      Radera
  7. Men OJ hur kunde jag missat detta? GRATTIS! Gud så kul! Ska bli spännande att få se bilder sen!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag kan lova att det kommer bilder ;)
      Kram

      Radera