Om sofforna i vårt vardagsrum


Pratade med H per telefon igår och lovade några bilder på vardagsrummet med våra (nya) soffor. Jag har tänkt komma till skott ett flertal gånger redan men det har alltid kommit något emellan. Det senaste har varit de facto att jag irriterat mig på att vi inte har någon matta under soffbordet. I-landproblem... Men mattor som faller mig/oss i smaken är inte de lättaste att hitta! Nu har jag dock siktet inställt på en men måste bara slippa och känna och klämma lite på den först ;) Och sedan ska det vägas för- och nackdelar innan vi verkligen slår slag i den saken.

Soffor från Pohjanmaan kaluste; soffbord + filt från Ikea; en grupp med Aalto-vaser från Iittala

Att välja soffor var faktiskt inte så svårt när vi en gång tagit beslutet att vi SKA köpa nya soffor. Våra krav begränsade kraftigt utbudet och till sist satsade vi på inhemskt i gediget material. Jag lovar er, man vill inte flytta runt på dessa soffor bara för skojs skull! Men soffans/soffornas utformning var sedan en annan femma. En eller två soffor? Hörnsoffa eller soffa med divandel? I tyg eller läder? Färg? Soffötter? Valmöjligheterna var många och vi valde att satsa säkert för att inte tröttna i första taget. Valet föll till sist på två soffor, en 2-sits + en 3-sits och de är i vitt läder med träfötter. Jag kan inget annat säga än att vi är NÖJDA och förhoppningsvis kommer dessa vara med oss under en lång tid framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar