Om önskan efter en sprakande brasa

bild: mur-kaminkultur.se }

Idag har det varit en aning kyligare, minus 12 grader visade termometern imorse *brr* och jag var extremt glad över mina beigea Uggs Australia samt min varma Fjällräven parka när jag gick hemifrån. Det är såå skönt att kunna klä sig enligt väder och vind och egentligen inte ta någon större notis av kylan. Trots att jag klär mig enligt väder har en envis förkylning drabbat mig, inget värre - jag är nämligen inte sängliggandes eller något men jag känner mig en aning "tjock" i huvudet, om ni förstår vad jag menar..? När jag traskade hem från jobbet vid 17-tiden idag hade jag önskat en sprakande brasa som jag kunnat krypa upp framför men icke. Drömma kan man ju alltid ;)

Nu blir det en varm dusch i stället!

Trevlig vecka kära ni.

1 kommentar:

  1. jaaaaa!, jag instämmer så i det här med vinterkläderna. det är ju helt fantastiskt när man kommit så långt i livet att man inte behöver köpa en bedrövlig skapelse från h&m i übertunn ull-blandat-what-so-ever som (enda) vinterjacka längre. älskar att jag också köpte en parka i höstas, vindtät och regntät, tjock och med en stor, skön luva. och så står man plötsligt där helt förvånad när det är minus femton ute och man _faktiskt_ inte fryser, haha :D gillar läget!

    och angående fonten du frågade om: den heter Dawning of a New Day! och innehåller alla å-ä-ö, mycket behändigt, vill säga ;) plus tacktacktack för whoopie-receptet, förstås!

    SvaraRadera