Om tystnaden på bloggen

båtskjulen i Åbolands skärgård ligger nära mitt hjärta - här ett av släktens }

Här har ni en trött bloggerska. Klockan ringde redan klockan 5:45 imorse och 45 minuter senare var jag på jobb. Jag var tvungen att hoppa in tidigare i brist på personal. Att stiga upp tidigt gick dock över förväntan men ingenting som jag skulle vilja bli van med... Sååå morgonpigg är jag inte ;) Men nu skulle jag vara i behov av helg, att bara få sova ut utan väckarklocka. Åå vad det vore skönt! Senaste helg var vi på 50-års upptog till Korpo så de lediga dagarna försvann i ett "huj".

---

Anledningen till att det har varit tyst här på bloggfronten är främst på grund av att orken inte funnits. De senaste veckorna har varit påfrestande och jag har upplevt att jag inte hinner med. Jag vet att jag har påpekat det tidigare men under den senaste tiden har det varit mer påtagligt än tidigare. Det här med att jobba heltid och samtidigt ha slutarbetet i tankarna är ingen lyckad kombination. Jag har även kommit till insikt om att jag analyserar en hel del i min tillvaro just nu och detta grubbleri gör ju inte saken bättre... Jag brukar vanligtvis inte älta saker med tydligen är jag inne i en sådan period just nu. Men om jag känner mig själv rätt så är det just bara en "period" och snart är jag tillbaka med mitt vanliga jag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar