Om stundande adventtider

bilder: ikea | vänster > TRIPP burkar med lock; höger > YRSNÖ ljusstake för fyra ljus }

Jag vet inte hur det är med er men här känns det nästan som om julen står och knackar lite lättpå dörren :) På jobbet är vi ju alltid minst ett steg före (försöker i alla fall...) och där är redan 1:a advents firande och julfest planerade, vi har även bokat dag för bl.a. tomtestig och julsaga hos lokala aktörer. Detta har gett mersmak och jag ÄLSKAR verkligen juletider, jag längtar efter att få börja dekorera lägenheten, lyssna på klingande julsånger, baka pepparkakor, paketera julklappar... Jaa, ni förstår säkert! Men än så länge håller jag fingrarna borta från "jullådan", den får stå i tryggt förvar på hyllan i en av våra garderober. Men jag har i alla fall surfat runt lite efter julinspiration på nätet, och wow så mycket det finns! Det blir troligtvis flera inlägg om just detta framöver. Men håll till godo med dessa bilder från Ikea så länge...

Idag fick jag ett glädjande besked om att vi får gäster under helgen(!!) 
och nyårsplaner har smidits med fina P på "hemmaplan". 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar