Om julpyssel av papper

bild: papperstjärna ~ etsty.com och pappersgran ~ Martha Stewart }

Sitter i soffan och jäser *ler* Mina föräldrar och lillebror tackade nyligen för sig och har nu startat tillbaka norrut. De kom tidigare idag så det blir ett antal kilometrar på vägen för deras del. Jag är jätte glad över att de kom och att vi kan bibehålla vår lillajuls-tradition. Det är nämlingen så att vi under några år redan bjudit mina föräldrar och syskon på mat just under lillajul - och lyckligtvis blev det så även detta år! Lite senare ikväll åker vi ut till "svärföräldrarna" för att även fira med dem. Jag känner mig helt varm inombords just nu, lycka!

Någon timme innan sällskapet anlände idag surfade jag runt lite för att fördriva tiden. Av en slump kom jag in på Martha Stewarts sida (som så många gånger förr) och fastnade för ovanstående pappersgran. Beskrivning finns på hemsidan om någon vill ta sig an projektet! Pappersgranen ledde till att jag började söka pappersrelaterade julpyssel och därav hittade jag papperstjärnorna här ovan. Jätte fina om ni frågar mig! Jag vet att M:s mamma har gjort sådana i sin barndom, för de hänger årligen i M:s mormors julgran *charmigt* Det börjar klia i mina pysselfingrar...

Trevlig helg / lilla jul / första advent kära besökare!

1 kommentar:

  1. Hej pappersstjärnorna kommer jag ihåg min mamma gjorde sådana, men jag har glömt hur man gör dem. Vi pysslade också innan jul när jag var liten.

    SvaraRadera