Om att stressa utan anledning

En ny favorit, en marinblå kavaj från Esprit.

När jag laddade upp bilden på min nya kavaj tänkte jag tillbaka på lillajulsfirandet senaste helg. Det var nämligen då jag bar den för första gången. Hade egentligen siktet inställt på en svart men kunde inte motstå denna fina marinblåa. Men jag funderar dock fortfarande på om jag borde klicka hem den svarta också. Det tål att tänkas på! Nåja, jag ska faktiskt sluta med dessa ytligheter eftersom det är annat som upptar mina tankar för tillfället...

...ibland blir jag bara så arg på mig själv. Slappna av kvinna! ropar en inre röst. Jag stressar upp mig så mycket i onödan istället för att bara försöka ta det som det kommer. Men när man vill göra så bra ifrån sig. Gah! Men sakta men säkert blir det bättre, jag börjar liksom hitta min plats och vem jag är och nu dyker tankar som "jag vill göra så mycket mera" upp i mitt huvud. Blir människan någonsin nöjd? Här har jag världens bästa sambo, fin familj, underbar lägenhet, fast tjänst, fantastiska kollegor, inga fysiska åkommor att dras med OCH så mycket mera...

Relax, take it easy...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar