Om en tyg-förälskelse

I nya skåpet väntar en bit tyg på att få bli kuddfodral.

Under min vistelse hos fina J föregående veckoslut blev jag förälskad i detta tyg. Hon hade klätt en rumsavdelare i tyget och jag var helt säker på att det var en tapet - men tji fick jag! När jag sedan fick nys om att tyget var från Ikea kunde jag ju inte motstå att införskaffa det under vår tripp till det stora varuhuset. Så nu ligger det här hemma i väntan på att jag ska ta fram symaskinen. Jag ska sy kuddfodral av tyget men jag drar mig lite för att skrida till verket... För kuddarna ska sedan placeras i nya sofforna och de har vi ju inte fått ännu. Men jag hoppas att det blir minst lika bra som bilden i huvudet!

Inte många timmar kvar av detta veckoslut.
Jag ser redan framemot nya veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar