Om tivolit i staden

{ M:s telefon fick stå till tjänst när jag förevigade the giant wheel }

På jobbet har det varit stor fokus på marknaden som ägt rum de två senaste dagarna. Barnen har gått med fjärilar i magen och allt sedan tisdagen har jag fått tagit del av glädjeutrop varefter de lagt märke till tivoli-bilarna som entrat staden. Det är nämligen så att daghemmet jag jobbar på är beläget riktigt i närheten av marknadsplanen och barnen har därmed haft full koll på vad som har skett. Jag och M har faktiskt besökt marknaden under dagarna två och nog kan jag ju förstå varför barnen finner detta evanemang spännande - det är ju ett helt nöjesfält (utöver själva marknadsdelen) som byggs upp. Otroligt egentligen!

Härligt med fredag. Imorgon ska jag ta sovmorgon.
Och M ska på fortbildning. Skadeglad, jag? Nejdå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar