Om ett födelsedagsfirande

Den här dagen har verkligen gått i ett men nu har jag parkerat mig i soffan och här stannar jag tills jag kryper i säng! Ni som följer mig på instagram (@paulaspalats) har fått se glimtar av vad jag sysselsatt mig med - på förmiddagen var det liten skrutt som fick min fulla uppmärksamhet och på eftermiddagen har jag mestadels stått i köket med näsan i diverse kastruller och stekpannor :) Det är nämligen så att sambon fyller år idag och eftersom dagens/kvällens födelsedagskaffe blev inhiberat så satsade jag på en bättre middag istället... För fyller man år så ska det firas! Orsaken till det inhiberade födelsedagskaffet kan ni läsa om längre ner.

liten skrutt har hjälpt pappa att öppna paket

Jag skrev ju för några dagar sedan att jag skulle boka tid till läkaren för en eftergranskning av liten skrutts öra men... Följande morgon fick jag istället en mindre trevlig överraskning i samband med att hon vaknade - hello magsjuka! Yäk :( Ringde istället till rådgivningen för lite råd eftersom jag blev orolig då hon vägrade äta och var extremt gnällig. Lyckligtvis tog hon bröstet utan problem (tacksam över att jag fortfarande ammar) och vår barnrådgivare menade att det inte fanns någon risk för uttorkning, skönt att höra! Men som ni förstår blev det aldrig aktuellt med något läkarbesök med tanke på örat. Idag har äntligen hennes matlust och bushumör kommit tillbaka så vi får se hur hon verkar under helgen och om hon tar sig något för örat... Jag håller dock tummarna för att denna "neverendig story of sjukdomar" snart är över!

bilder från dagens lunch tillsammans med liten skrutt

Jag glömde helt bort kameran vid födelsedagsmiddagen och förevigade den bara med telefonen, tyvärr! På instagram kan den som vill se att jag bjöd på fylld grisfilé med en underbar sås, och som tillbehör hade jag rostat potatis och smörstekt morötter och sockerärter. Mums säger jag bara! Som dessert bjöd jag på en varm chokladbakelse med vaniljglass och passionsfrukt... Gottgottgott! Här ovan kan ni se dukningen från dagens lunch tillsammans med liten skrutt och födelsedagsdukningen gick i samma stil... Vi strävar efter att i mån av möjlighet alltid äta tillsammans med vår dotter och jag sätter gärna tid och energi på matstunderna - tycker det är så viktigt att äta tillsammans som en familj oberoende av ålder!

Nej nu har "krångelmaja" ljud från sitt rum så jag ska börja avrunda... Var är våra 12-timmar-i-ett-sträck-nätter?! Jäkla sjukdomar säger jag bara!


KRAM


|| image: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar