Om en större säng

Varje kväll när jag nattar vår lilla sötnöt tänker jag att vi borde införskaffa följande säng åt henne. Det är inte aktuellt med att byta bort takvaggan ännu, hon både ryms bra i den och sover tryggt i den men den dagen som hon börjar sätta sig upp så vill jag inte att hon sover i den längre... Med risk för att hon kommer över kanten :( Att köpa en vanlig spjälsäng känns bortkastat, eftersom hon inte kommer att kunna använda den sååå länge efter takvaggan och en "växasäng" känns för tidigt. Jag vill ju att hon ska ha det ombonat och känna sig trygg! Vi har kikat på många olika alternativ (det finns ju en hel uppsjö!) och nu tror jag att vi äntligen har hittat rätt, en Brio Sleep kommer det troligtvis bli :) En stor spjälsäng (140 cm) till en början som man sedan kan ändra med tiden, allt eftersom A växer och utvecklas.

Dessutom skadar det ju inte att den är snygg ;) Jag tror den kommer bli superbra! Har dock inte läst några recensioner om eller kommentarer på den, så om DU vet något - lämna gärna en kommentar :) 


|| images: www.brio.net ||

2 kommentarer:

  1. Smart med en sån säng som går att ändra om efter hand när barnet växer. Det måste ju vara skönt att välja en variant som man från början vet att man kan ha länge och inte behöver tänka på att byta ut inom kort. Ett bra val tycker jag och snygg dessutom:)

    Fin fredag! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det känns som ett smart beslut :)
      Så hoppas det blir lyckat!
      Tack detsamma!
      Kram, P

      Radera