Om det här med kaffe

Sitter här och avnjuter en kopp kaffe (det har liksom blivit en vana, kaffe + blogg...) tillsammans med en bit rabarberkaka som jag svängde ihop igår. Måste ju passa på nu när rabarbern är så fin på vår gård - mums! Liten skrutt sover sin andra lur utomhus (hon sover ute 3 ggr/dag) och jag har ett par timmar till mitt förfogande... Heij, på tal om kaffe! M:s föräldrar och bror var här igår och än en gång harmade det mig att vi inte har någon trevlig "kaffeservis" att ta fram då vi får gäster. Oftast blir det Filippa K- eller Muminmuggarna som plockas fram men jag önskar vi hade kaffekoppar att "sippa" ur ;) Jag har dock ingen aning om vilken serie jag/vi skulle vilja ha så inköpet skjuts upp tills vi bestämt oss! Här har jag dock plockat ihop några favoriter (Marimekko och Iittala muggarna fick komma med bara för att de är så snygga!).


1. Villeroy & Boch Flow (kopp 0,2 l & fat 18 ´ 15 cm)
2. Iittala Ego (kopp 0,2 l & fat Ø 15 cm)
3. Iittala Teema (kopp 0,22 l & fat Ø 15 cm)
4. Arabia 24h (kopp 0,26 l & fat fat Ø 17 cm)
5. Marimekko Hetkiä (mugg 0,25 l)
6. Iittala Sarjaton Metsä (mugg 0,36 l)
7. Marimekko Oiva/Siirtolapuutarha (kopp 0,2 l)


|| images: click the trademarks above ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar