Om vardagen med stort "v"

Här sitter jag med en kopp kaffe medan liten skrutt sover ute i vagnen. Vi trotsade regnet för någon timme sedan och gick ut på en - riktigt skön faktiskt - promenad. Tvättmaskinen mullrar i bakgrunden och diskmaskinen meddelade nyligen att den var färdig. Med andra ord är det vardagssysslor med stort "v" som är i fokus idag. Men jag klagar inte, jag är tydligen mera hemmaråtta än jag trodde ;)

Här nedan ser ni förresten vilken vagn vi har, det är en Bugaboo Cameleon³ "Black edition", värd varenda cent om ni frågar mig! Och förresten är det den enda vagnen som ryms in i vår bil, en Volvo s60... Vi har rattat med den minst en gång per dag sedan liten skrutt var 8 dagar gammal så jag räknar med att den tjänar in sig med tiden :D Vi har varit sååå nöjda med den, och jag skulle inte byta för något i världen! Dessutom köpte vi bilbarnstol/babyskydd som går att klicka fast på hjuldelen, vilket är extremt smidigt när man ska någonstans och har t.ex. underlättat veckohandlandet massor.

Nej, nu ska jag ta itu med att tömma diskmaskinen!


Senaste söndag var det underbart vårväder och vi gick ut på promenad här i hemknutarna, liten skrutt var vaken och fascinerad över världen runtomkring - men till sist blev det för mycket för liten skrutt att ta in och ögonen blev tunga.


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar