Om mindre än 100 dagar kvar


Imorgon går jag in i vecka 26 och det innebär att det nu är mindre än 100 dagar till BF. Mamma har pratat om fotografier på mig och magen en tid redan och idag tog jag tag i saken. Jag känner mig inte som världens bekvämaste modell men M kunde knäppa av några fotografier i alla fall - så nu mamma har jag mailat några till dig :) Fotot är taget i vår hall så här får ni även en sneakpeak på det nya golvet + att väggen och trappan blivit vitmålade. Adjö orangemålade vägg och furutrappa! 

Veckoslutet är snart slut och sängen kallar så småningom. De senaste tre dagarna har vi fått mycket gjort, bl.a. en sväng till IKEA i fredags som resulterade i de sista sakerna till köket. Och när vi ändå var i knutarna for vi på spontanbesök till Drumsö dit en av mina bästa väninnor med sambo har flyttat. Så glad över att få återse dem! I övrigt har vi fått de sista skåpluckorna och täckskivorna på plats i köket och dessutom skruvat handtag på garderobsdörrarna i sovrummet. Vi har haft besök av guddotter med familj samt krattat gården (och för en bråkdels sekund var den nästan lövfri).

Nu väntar en kort arbetsvecka, jag är nämligen ledig torsdag och fredag då höstlovet infaller. På onsdag direkt efter jobbet bär det av till Helsingfors-Vanda flygfält och där tar vi flyget till vårt kära grannland i väst. Jag ser verkligen framemot vår kommande mini-semester!

{ images: paulaspalats.blogspot.com }

12 kommentarer:

  1. Åh vilken fin mage! Så himla fin bild på dig tycker jag. Det är ju jättekul att ha såna bilder och kolla på sen.

    Golvet och trappan ser supersnyggt ut! Precis i min smak.

    Tack för styrkekramar!

    Hoppas du har en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar Elin!
      Man borde väl ställa sig lite oftare framför kameran...
      ...men det är ju så mycket roligare att stå bakom ;)

      Kram, Paula

      Radera
  2. OMG!!!

    Va ni ha jobbat!!!!

    Trappan ser ju ur-läcker ut!
    Och golvet, wow!

    Ni e så duktiga.


    Och magen sen, jag vill också ha... får gå å "puuta" med den som lämnat av Nea, för snart 3 år sen...Hoho... Va tiden går fort. Snart e det er tur. :D

    Kram<3

    Hälsa sambon! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det är så skönt när saker och ting börjar bli färdiga,
      och vårt mål - att vara färdiga till advent -
      det ser vi ut att klara med bravur!
      Sedan får övre våningen ta den tid det tar ;)

      Jaa magen, samtidigt som jag är stolt över den
      måste jag medge att den börjar bli i vägen :D
      Men det är inte länge kvar nu
      så nog ska det väl gå an!
      Tycker faktiskt att du också borde skaffa mage,
      tänk om vi båda skulle få inom loppet av 2013...
      Så roligt!

      Kram<3

      Radera
  3. Ojoj, det känns som att det har gått så snabbt när jag ser bilden på dig, men det var ju faktiskt nog ett tag sen klassträffen! :) Följer med spänning med vad som händer! Och fin bild förresten!! Sköt om er alla! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacktack!
      Joo det börjar bli ett tag sedan,
      men oj så roligt det var att träffas!

      Ta hand om dig Jenny!
      Kram<3

      Radera
  4. Hej vännen!

    Du är så fin! Tänker på er!

    Kram <3

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild! Kul att ha lite bilder som minne:)

    Sv: Tack för din kommentar! Kan förstå varför Pax-serein är populär och många väljer den. Snygg, prisvärd och sen finns det ju så mycket bra och praktiska tillbehör:) Vad har ni valt för dörrar och handtag till er?

    Ha en fin dag! /Kram

    SvaraRadera
  6. åh så du är fin, paula! kul att du vill dela med dig av dina gravidbilder med oss, så mysiga bilder att betrakta :) ni ska ha en dunderskön minisemester i grannlandet!

    SvaraRadera