Om detaljer i rött

I sovrummet har det adderats detaljer i rött

Eftersom jag inte varit så flitig på bloggfronten ligger jag efter med en uppsjö bilder. Såhär efter jul kanske alla börja bli småleda på juliga bilder - men ni får helt enkelt scrolla förbi dem i så fall ;) I sovrummet har jag piffat skåpet med lite detaljer i rött (trodde jag aldrig!) och jag måste medge att färgen gifter sig fint med det lantliga stuket som denna lägenhet präglas av. Men less is more och därmed tycker jag att ett kronljus i Jon Eliasons fina "Björkefall" och en tomtenisse i amarylliskrukan är helt tillräckligt. Lite chokladpraliner hör väl också julen till, och även om jag inte äter godis så finns det inte många kvar idag. Vem månne godisråttan är..?


Jag hoppas förresten att ni har haft en underbar jul! Här har vi tillbringat mycket tid med nära och kära, mumsat i oss en massa gott, spelat spel, sett på ett antal filmer, druckit glögg - tagit det lugnt helt enkelt. Idag har vardagen börjat för många igen och många har haft fullt upp med att reda upp efter gårdagens storm som drog in över landet. Här omkring ligger det i varje fall otaliga mängder med träd på marken. Lyckligtvis hände inga större olyckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar