Om denna julmånad

Decembermånaden har gått i ett huj, men tiden går snabbt när man har roligt. Eller hur var det? På jobbet har jag haft allting under kontroll och vår julfest gick av stapeln redan den 7:e - så skönt att ha den över så tidigt! Därefter har vi bara njutit och julstökat :) Igår tog jag jullov samtidigt som mina förskolebarn och nu är jag ledig fram till torsdag, då blir det två dagar jobb för min del och på fredagskvällen bär det sedan av till Österbotten. Där ska vi skåla in det nya året med kära bekanta samt byta julklappar med min familj. I år firar jag nämligen jul tillsammans med M och hans familj, ytterligare ett nytt kapitel i mitt liv som jag verkligen sett fram emot!

I vardagsrummet går julpyntet i vitt och silver + lite naturmaterial

Några glimtar från vårt julpyntade vardagsrum. För tillfället är det en svart och vit bas som gäller, och nu till jul har jag adderat detaljer i silver, klarglas och några inslag från naturen. Jag gillar't! De stora silverkulorna som hänger i vita sidenband i fönstret är nya för i år och är inköpta från den lokala Pentik-butiken. Det var kärlek vid första ögonkastet och utöver dessa stora köpte vi några mindre kulor till granen. Den lilla plastgranen tog vi förresten in redan till lilla jul, det är lite av en tradition för oss att göra så. När vi bodde i Vasa ville vi liksom hinna njuta av den innan vi åkte till våra respektive familjer för att fira jul.

Årets julklappar i silver med kartong-etiketter

Tidigare idag hade vi tomteverkstad här hemma - jag och M tog nämligen itu med paketinslagningen. M konstaterade att jag var lite småjobbig när det kom till inslagningen, han ville ha "jul-papper" medan jag tycker om att tänka outside the box. I år fick klapparna matcha julpyntet: papper och band är i silvrigaste silver och etiketterna klippte jag ur kartong och sedan fick min Dymo stå till tjänst. Enkelt och effektfullt, dessutom var det bara paketpapper jag behövde köpa, allt annat hade jag redan hemma! Ekonomiskt ;)



Förutom att vi 1) julstökat (såsom pepparkaksbak, julkortsfixande, städning etc) denna månad har vi även varit och 2) sett på en lägenhet. Vi var faktiskt nära att köpa en helt ny lägenhet på en underbar plats, men tyvärr var det några saker som inte föll oss i smaken så vi backade... 3) Våra vänner M och A har ett par veckor för tidigt gått och blivit föräldrar till en liten tösebit så några besök till dem har vi också hunnit med. Decembermånad innebär många "födelsedagsbarn" för vår del så 4) vi har firat inte mindre är sex personer. Varav tre av dem på en fest med sommartema :D

2 kommentarer:

  1. Tjingeling!
    Ny blogg.. varför?

    Undrar om det är er nya soffa man kan se skymten av vid granen? Den vita? Eller?

    Nu e julen över och alla e nöjda och glada. :)
    Va kul att ni får fira "julafton" även efter jul. :P Lyx! :D

    Mera detaljer får vi ta över nyår. Vi hörs!

    Kram<3

    SvaraRadera
  2. Pia >>
    Vad roligt att du hittat hit :)
    Ny blogg skaffade jag pga av flera orsaker,
    men främst för att jag började tycka att
    blogg.se är alltför begränsat.
    Med blogspot.com öppnas liksom nya möjligheter :)

    Japp det är en av våra nya soffor.
    Ska försöka få till ngt hyggligt foto på dem
    och lägga upp. Men ljuset vill inte räcka till!
    Men nu börjar vi ju gå mot ljusare tider igen,
    så det finns hopp ;)

    Kramar<3

    SvaraRadera