Om ett litet kalasfirande

Idag har vi kalasat på lite smått och gott! Sambons bror och flickvän är "hemma" några dagar och kom över för att fira M som fyllde år senaste veckoslut + liten skrutt som fyller om en dryg vecka + lilla jag som fyller i början av februari. De blev med andra ord tre flugor i en smäll för deras del och eftersom de kommer "hem" först till påsk nästa gång så blev det bäst såhär! Inte oss emot (speciellt inte med tanke på att sambons födelsedagsfirande blev inhiberat) då vi gärna bjuder hem folk :) Liten skrutts farmor och farfar bjöd vi också in, kaffe och kaka är väl aldrig fel?!

en enkel dukning med det vi hade hemma

jag förbereder det sista, koncentration på hög nivå - haha!

och liten skrutt sitter med vid köksön och kastar sin nalle i golvet

 
vi bjöd på cheesecake smaksatt med lime

 
och klassiska kanelbullar samt salta tarteletter med bl.a. chèvre och salami

dukningen gick i rosa, svart, vitt och transparent

 
två busfrön som försöker sabba mina fotografier ;) samt ser på när gästerna anländer

Det blev ju en mindre bildkavalkad! Hoppas ni inte misstycker... Jag har lovat mig själv att försöka fotografera mera och idag när det faktiskt fanns ljus så passade jag helt enkelt på! Fotograferandet fortsatte även efter detta men de hamnar i "privata"-mappen, fotografier där liten skrutt öppnar sina paket och gästerna är närvarande...

Nu väntar en ny vecka och jag hoppas innerligt på att den bjuder på samma härliga väder som denna vecka gjort! Jag älskar att vara utomhus och mår så mycket bättre när kroppen blir booztad med D-vitamin och frisk luft! Visst visst, det finns inget dåligt väder det finns bara dåliga kläder, men ärligt talat hur inspirerande har det gråa vädret med tillhörande regn varit?! Men nu ska jag inte ta ut händelserna i förskott, det blir vad det blir och så får man helt enkelt försöka göra det bästa utav det :) Istället ska jag koncentrera mig på nästa kalasfirandet, det riktiga ettårskalaset, och det faktum att mycket efterlängtade personer kommer på besök i samband med det - jippiiii!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar