Om att få saker gjorda

Liten skrutt sover sedan ett par timmar tillbaka och vi har bänkat oss i soffan - jag med datorn i famnen och sambon framför Breaking Bad på teven. Här är det romantik på hög nivå som ni hör, haha! Och jag tycker ju också att serien är spännande (det tog bara några avsnitt) så jag slänger ett getöga på den nu som då... Därmed har jag lite svårigheter med att få några ord nedplitade men multitasking hör ju till kvinnans natur så nog ska väl detta gå an!

Under dagens lopp har jag kunnat bocka av några förberedelser inför helgens kalas och nu vet jag bl.a. vad vi ska bjuda på och så har jag testat på att göra pom poms! Men livet som småbarnsförälder (åtminstone som förälder till vår lilla skrutt) innebär att pysselstunderna inte blir så långa per gång och därför har jag hittills bara gjort en, har tänkt mig åtminstone två till... Meeen, varje gång jag tar mig tid för någon form av pyssel så inser jag hur mycket jag njuter av det - jag finner det extremt rogivande! Hoppas verkligen att jag och liten skrutt ska kunna pyssla tillsammans under årens lopp, än så länge är det endast kritor och papper som åker fram när vi ska pyssla :)

inbjudan till liten skrutts ettårskalas

Den senaste tiden har jag inte riktigt varit mig själv och tyvärr har flera i min närhet fått lida av det... Jag har gjort mitt bästa med att få vardagen att löpa för liten skrutt men till något "extra" har varken energin eller lusten funnits... Ingenting att oroa sig för, det är bara jag och min hjärna som inte alltid är bästa vänner. Men vet ni vad, jag har börjat acceptera att man inte alltid kan vara på topp och att livet inte är en dans på rosor! Eller det kanske snarare är precis så? En svängig vals där man ibland stiger på en vassig tagg? Det jag vill säga är att livet har sina med- och motgångar helt enkelt, och så måste det få vara!

En sak som blivit uppskjutet p.g.a. den trytande orken är liten skrutts inbjudningskort. Jag vet, tänk att en sådan enkel sak kan bli ogjord?! Men senaste helg tog jag mig själv i kragen och nu torde samtliga ha fått sina inbjudningar! Bättre sent än aldrig heter det ju ;)

rosetterna jag vek och klistrade på kuverten gav inspiration till färg och mönster på vimplarna

Det kommer bli ett ettårskalas med de allra närmaste, och tyvärr kan inte ens alla de vara närvarande... Men jag är övertygad om att det kommer bli en alldeles toppendag ändå! Det ska jag se till :) Och även om hon inte kommer minnas någonting av ettårskalaset längre fram så vill jag verkligen sätta tid och energi på det - det är ju så kul :) Nej hör ni, nu var Breaking Bad-avsnittet slut och vi ska krypa i säng så småningom... Imorgon väntar en ny dag som bl.a. innebär ett simhallsbesök för lilla familjen!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar