Om städdag och gårdagens simhallsbesök

Jag vet att det låter klyschigt men ärligt talat, vart försvinner dagarna? Hallååå, det är ju torsdag idag redan!! Det innebär veckans nästbästa dag imorgon (lördag är min favorit) och idag ska det både städas av här hemma och veckohandlas... Jag tycker det är så himla skönt att ha allt det gjort innan helgen, så att man på fredag bara kan njuta av några dagars ledighet ;) Städningen är faktiskt nästan avklarad och veckohandlingen bockar vi av när sambon kommer hem... Rena sängkläder ska det också bäddas med och tvättmaskinen har gått på högvarv denna morgon/förmiddag - finns det något bättre än att krypa ner i en renbäddad säng? Såklart det finns ;) men det slår ändå högt i kurs, i alla fall för mig!

prickig simdräkt i strl 86/92 från KappAhl och chockrosa simdräkt i strl 74/80 från Mexx

Det kan inte bli för mycket rosa, eller hur var det? Jag och liten skrutt besökte simhallen igår kväll, en onsdagstradition som vi har men som det varit ett uppehåll ifrån på grund av diverse orsaker... Och sedan sist har vår lilla fridolina växt så det knakat så det var dags att byta ut den gamla simdräkten mot den nya! Varför ska dessa små krabater växa så? Jag tycker det är lite synd när hon växer ur det ena fina plagget efter det andra :( Och den chockrosa simdräkten som jag köpt via babyshop.com har hört till favoriterna... Nåja, ingenting att sörja(!!) över för den prickiga jag hittade på KappAhl under vår visit i Vasa är ju fin den med :) 

älskar små detaljer som rosetter och volanger, så länge det inte blir "gräddbakelse"-varning

Nu är det dags att börja manövrera dammsugaren! Solen började precis kika fram från molntäcket som ligger över oss och ja, en och annan dammråtta kan man även se i detta hushåll :) Nackdelen med solen och ljuset är väl ändå att ALLT syns... Det påminner mig om att de små handavtrycken på spegeldörrarna i hallen ska putsas bort, inte för att dörrarna hålls rena särskilt länge men då ha de i alla fall varit rena! Sedan får liten skrutt diskutera med sig själv och pussa den söta spegelbilden bäst hon vill ;)


Ha det gott!


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar