Om förberedelser inför ett ettårskalas

Påbörjade ett inlägg för ett par dagar sedan men drunknade bland en massa inspirerande bilder på Pinterest, så inlägget blev aldrig publicerat. Jag sökte nämligen inspiration inför stundande ettårskalas :) Herrejisses alltså, tänk att vi snart har en ettåring i huset?! Jag köpte en del pysselmaterial häromveckan och i dagarna ska jag sätta mig ner och tillverka några pom poms och en rad vimplar - eller jaa, tanken är den i alla fall :) Färgtemat blir som under tösens dop (ljusrosa, silver, vitt) av den enkla anledningen att vi har en hög med oanvända personliga servetter kvar från dopet - och de vill jag gärna använda istället för att låta dem ligga i någon låda! Hellre använder vi dem nu i samband med firandet av hennes 1-årsdag än längre fram i tiden... Och ni får säga vad ni vill angående våra "könsstereotypiska" färgval men nu råkar det ju vara så att jag är galen i rosa och så länge som liten skrutt inte har något att invända så blir det som jag vill - haha!

dekorationerna har jag på klart (i huvudet!) men vad ska vi bjuda på?

Och vad har hänt sedan sist då? Jo vi har ju äntligen fått det där fantastiska vintervädret som jag önskade mig i slutet av november - minusgrader, lite snö och solsken! Ni skulle bara veta vad den där solen gör med mig... Jag sprätter av lycka varje gång jag inser att det blir en solig dag :) Så vi har varit ute! På gränsen till för kallt kanske för liten skrutt men jag har pälsat på henne (lager på lager) och tryckt ner henne i varma liggpåsen från 7 A.M. Enfant, placerat henne i pulkan och så har vi promenerat iväg - sååå skönt! Fastän jag egentligen inte ville ha snö så är det ju ändå så skönt det där ljuset det ger och därmed fanns ingen ångest när adventsstjärnorna plockades ner från fönsterna i måndags på tjugondagknut... Och när stjärnorna var borta väcktes en enorm städiver hos mig så igår storstädade jag och flyttade om lite här och där, som bl.a. innebar en ommöblering i sovrummet!

Nu ska jag börja avrunda genom att publicera detta och klicka ner alla flikar med kalasinspiration här på datorn... Sedan ska gaddarna borstas innan jag gör sambon sällskap i sovrummet! Imorgonkväll kommer guddottern med familj hit och då ska vi bl.a. äta lite gott och "karlarna" ska bada bastu - helt perfekt en torsdagskväll med andra ord!


KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar