Om en härlig, fluffig skapelse

Denna dagen kommer helt klart inte gå till historien, om ni förstår vad jag menar... Liten skrutt krånglade inte bara igårkväll utan hon vaknade även i natt strax efter 04:00 och hade extremt ont i magen! Hon vred sig som en ål och spände sig bakåt som en banan när jag höll henne i famnen, stackaren :( Men efter lite magmassage (och gastömning, haha!) samt mjölk i vår säng kunde jag återigen bära henne i egen säng och där somnade hon utan vidare! Själv låg jag vaken en timme innan jag fick sömn igen, var beredd på att rycka in vilken minut som helst ifall hon vaknade! Men det gjorde hon inte, nej, minsann inte... Hon sov nämligen till klockan 09:40 imorse och eftersom jag av någon outgrundlig anledning hade stängt av väckarklockan så sov jag och sambon lika länge, oops!

Sena mornar brukar innebära tröga dagar för min del - kommer liksom aldrig in i dagrutinen då morgonen försvunnit! Så det har i allra högsta grad varit en lugn lördag... Sambon var dock hurtig och for iväg för att tvätta och vaxa bilen direkt efter "frukost", bra att någon får saker gjort ;) Själv har jag mest skrotat runt och fixat lite här och fixat lite där... Lilla A har dessutom varit lite ynklig halva dagen men på sen eftermiddag och här på kvällen var äntligen vår lilla toppentjej tillbaka igen! Oj så vi har skrattat och busat :) Nu ligger hon dock och snusar gott i sin säng, sedan drygt en halv timme - håll tummarna för att det blir en "bra" natt i natt!

vad är nu detta? jo, vår nya sovrumslampa (fotat rakt underifrån)

En av få saker jag faktiskt fått gjort är att fotografera nya sovrumslampan, woppi-doo! Det har känts lite ljusare idag när snöflingorna dalat ner utanför fönstret så jag passade på att knäppa av några bilder... Det är alltså denna härliga fluffiga, skapelse som hänger i vårt sovrumstak nuförtiden - kärlek vid första ögonkastet! Med sina mjuka, vita fjädrar känns det nästan som att sova under ett moln :)


Lampan är en Eos XL från danska Vita och är den största av deras tre Eos-lampor. Den är troligtvis designad för ett större utrymme, men det skräpar jag i - hemma hos oss hänger den i sovrummet! Även om den nog skulle passa bra i såväl som vårt vardagsrum och vårt allrum ;) Sovrummet blev snabbt ett av favoritrummen här hemma i samband med att den hängdes upp och nu ligger jag gärna på sängen och stirrar rakt upp i taket!


Denna underbara lampa fick jag av min fantastiska sambo till julklapp! Jag som egentligen inte ville ha någonting... Men jag ser det som en kombinerad julklapp-födelsedagspresent för jag vägrar ta emot något av honom när jag fyller år, denna lampa räcker mer än nog! Ååå den är så fin :) Om du är nyfiken på lampan kan du gå och kika in deras hemsida: www.vitastore.dk De har även andra grymma lampor! Och nej, jag är inte sponsrad om någon mot förmodan tror det...

Nu ska jag hoppa i duschen! Var på en timmes pw här tidigare och tänker unna sambon en ren flickvän som sällskap denna lördagskväll... Som om jag inte brukar vara ren annars, haha! Kanske det blir någon film och något gott att äta, vem vet ;)


KRAM


|| images: paulaspalats.blogspot.com ||

2 kommentarer:

  1. Vilken underbart fin lampa du har fått i present! Helt ljuvlig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är den!
      Kram, Paula

      Tack för din kommentar,
      alltid lika kul när någon lämnar ett "spår" efter sig!

      Radera